dagens fundering


Varför heter sex att älska? Att man har sex med någon man älskar? Det är ju fortfarande sex och sex är ju sex. Älska är ju bara ett annat ord för sex. Kanske använder fint folk älska istället för ordet ”sex”. Men varför? Sex är inget fult, sex är naturligt, alla kommer ha sex någon gång i sitt liv. Nästan alla iallafall. Och det är inget att skämmas för egentligen, men går livet ut på att man ska leva som ung och vid 25-års ålder skaffa en pojkvän som man ska leva livet ut med och gifta sig och efter 1-2 år skaffa barn? Är det vad livet går ut på? För alla gör det ju. Gifter sig och skaffar barn. Det är inget för mig. För oss som inte vill gifta oss och skaffa barn då? Jag vill kunna åka på resor med krogar och dansställen. Vill jag bli äldre än 25-35? för det är ju då livet kommer bli precis som alla andras. Tänk så vill jag inte få ut nått mer av livet än det jag redan har? Visst en sommarromans, underbart! Men nått mer? Kan jag mer?  men vad vet jag, jag är fortfarande bara 16 år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0